زمان با ارزشترین منبع و سرمایهی افراد شناخته میشود. این منبع غیر قابل بازگشت برای مدیران از ارزش بیشتری برخوردار است. این قشر از جامعهی کاری، بدلیل داشتن وظایف بیشتر، ممکن است در مدیریت بهینهی زمان با مشکل مواجه شوند و در انجام کارها دچار سردرگمی شده و تمرکز خود را از دست بدهند. راه حلهای آسانی برای مدیریت زمان توسط این گروه از افراد وجود دارد که در ادامه با ۱۰ مورد از آنها آشنا میشویم.
۱. ضربالاجلهای کوتاهمدت تعریف کنید و به آنها پایبند باشید*
۲. کارهای مهم را در تقویم اضافه کنید*
۳. چندوظیفگی را ترک کنید*
۴. کارها را واگذار کنید*
۵. تیمی منسجم با بهرهوری بالا تشکیل دهید*
۶. برنامهی کاری و زمانی خود را تقسیمبندی کنید*
۷. کارهای غیر مفید را به آخر روز موکول کنید*
۸. اگر موفق به انجام کاری نمیشوید، آن را رها کنید یا کمک بگیرید*
۹. از مشاورههای یک مربی یا منتور استفاده کنید*
۱۰. برنامهی زمانی را طوری تنظیم کنید که به بدن و روحیات شما آسیب نرسد*