اهمیت طراحی در موفقیت کسب و کارها
مشغول هر نوع تجارتی که باشید، جلب توجه مخاطب و مشتریان بالقوه، بسیار مهم است. محصول شما هرچه که باشد باید گروه هدف را جذب کند و ارزش خود را نشان دهد. طراحی یکی از عوامل اصلی جذب مخاطب است. بعضی از صاحبان کسب و کار، طراحی را هزینهای بدون بازگشت تصور میکنند و بودجه خود را صرفاً به تبلیغات اختصاص میدهند اما اهمیت طراحی در این است که فرصتهای گرانبها به وجود میآورد.
در ادامه با سه مزیت اصلی طراحی آشنا میشوید که نشان دهنده میزان اهمیت آن است.
۱.اهمیت طراحی در افزایش فروش
همیشه به یاد داشته باشید که مشتریان هنگام خرید بر اساس احساسشان تصمیمگیری میکنند نه منطق. طراحی ارزشهایی را به محصول یا خدمات اضافه میکند. خریداران اغلب تمایل دارند بابت محصولاتی پول بیشتر پرداخت کنند که به خوبی طراحی شدهاند و مزیتهایی دارند. زیبایی متمایز کننده، عملکرد عالی و کارآمدی محصول مزیتهای آن به شمار میروند.
۲.ارتقاء جایگاه محصول در بازار نسبت به دیگر رقیبان
استفاده تأثیرگذار از طراحی، دلایل کافی برای خرید کردن از شما و ترجیح دادن محصولتان از دیگر رقبا را در اختیار مشتریان قرار میدهد. طراحی منبع ارزشمندی برای ایجاد تمایز است. محصول یا خدماتی که هوشمندانه طراحی شده همیشه متفاوت از موارد مشابه ظاهر میشود.
۳.خلق هویت قویتر برای کسب و کار شما
طراحی چیزی فراتر از ظاهر محصول و عناصر گرافیکی مانند وبسایت، بستهبندی و عوامل بازاریابی است. طراحی تقریباً در همه جنبههای کسب و کار نقش دارد، بعضی وقتها آشکارتر است و بعضی مواقع کمتر دیده میشود. طراحی صرفاً مدیریت ظاهر محصول نیست بلکه علاوه بر آن، مدیریت کلِ روندِ کسب و کار در جهت ساخت هویتی قویتر و تأثیرگذارتر است.
در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که سرمایهگذاری بر طراحی به جای تمرکز بر تبلیغات، قطعاً در طولانی مدت به نفع صاحبان کسب و کار خواهد بود، همانطور که اهمیت طراحی در روند موفقیت بزندهای بزرگ جهان به وضوح دیده میشود.
منبع: medium